איך להפוך את הממ"ד למשרד ביתי נעים ומזמין

פינת עבודה ביתית

רבים נוהגים להפוך את המרחב המוגן למשרד ביתי אך מפאת הדרישה לעמידה בתקני ביטחון העניין מלווה בפשרות רבות. לפניכם מספר דרכים שיאפשרו להפוך את החדר הקר למשרד מזמין, נעים ומלא השראה!

המרחב המוגן נמצא במרבית הבתים במדינת ישראל. הצורך הביטחוני הופך אותו לקריטי בעתות חירום אך מפאת המבנה הייחודי והדרישות הביטחוניות, ניצולו לצורכי מגורים ועבודה מוגבל למדי ובדרך כלל מלווה בפשרות כאלה ואחרות.

האתגר שבשדרוג הממד

בעקבות מלחמת המפרץ בשנת 1993, התקבלה ההחלטה לבנות מרחב מוגן בכל בנייה חדשה במדינת ישראל מתוך מטרה לאפשר כניסה מהירה אל חדר מוגן ואטום בעת סכנה ביטחונית.

כדי להשיג את המטרה, המרחב המוגן חייב לעמוד בקריטריונים שהוגדרו על ידי פיקוד העורף ובכלל זה דלתות מיוחדות, קירות עשויים בטון עבה, חלונות חסינות הדף ועוד מרכיבים שבשורה התחתונה אולי הופכים אותו למקום בטוח בזמן מלחמה אך למקום פחות נוח בעתות שלום.

אף על פי הדרישה לעמידה בתקני הבטיחות, באמצעות מספר פעולות ידידותיות שעומדות בתקן, תוכלו להפוך את הממ"ד הביתי למשרד מזמין, עניין מבוקש למדי בימים אלה, תוך שמירה על התכונות הבטיחותיות/ביטחוניות שלו.

פתיחת חלון

במקום שבו עומדים לבלות חלק ניכר משעות היממה, רצוי מאוד שיהיה חלון על מנת לאוורר את החדר ולאפשר כניסת אור טבעי.

במרבית חדרי הממ"ד בישראל יש חלון מניפה תקני אך לא ממש ידידותי, ויש ממדים שאין בהם כלל חלון.

במקרה שבממד שלכם אין חלון, מומלץ לפתוח אחד. התקנת חלון תיעשה באמצעות ניסור פתח בבטון במידות הרצויות והתקנת חלון תקני שעומד בדרישות של פיקוד העורף.

במקרים שבהם כבר מותקן חלון מניפה, כדאי לשקול ולשדרג אותו לחלון יותר ידידותי שמזכיר משרד ופחות מקלט, אם כי זה עניין תקציבי ואינו חובה.

מי שמעוניין להתקין חלון חדש יכול למצוא עניין במוצרים שנמכרים על ידי חברות מובילות כמו 'קליל', 'רב בריח' ו'ארפל' שניתן לצפות בחלק ממוצריה בסרטון המצורף.

התקנת דלת פנימית

עוד אחת מהנקודות שהופכות את המרחב המוגן לפחות נוח לעבודה הן הדלתות הכבדות שרק הסגירה שלהן מצריכה מיומנות בפני עצמה.

כמו כן דלת המתכת שבממד עשויה להפריע לקליטת אותות WiFi, עניין שהופך את החיבור לרשת האינטרנט לחלש ולא יציב.

הדרך היעילה והמומלצת לפתרון הבעיה היא להתקין דלת פנים נוספת על המשקוף הקיים.

אופן ההתקנה פשוט ונעשה על ידי הלבשת משקוף פנימי על גבי המסגרת הקיימת אליו תחובר דלת פנים זהה לשאר הדלתות בבית.

באופן הזה מתקבל מצב שבו דלת הממ"ד התקנית שנפתחת כלפי חוץ, תישאר פתוחה כל הזמן (למעט עתות חירום), בעוד הדלת הנוספת שנפתחת כלפי פנים, תשמש לפתיחה וסגירה באופן שוטף. בדרך הזאת נוכל ליהנות מדלת נעימה למראה ונוחה לשימוש יום יומי.

התקנת פרקט

פרקט הוא אמצעי נהדר להפיכת הממד למקום הרבה יותר ידידותי ונוח לעבודה.

המראה החמים והיכולת לבודד רעשים ולהפוך את המרחב להרבה יותר אקוסטי, הופכים את הפרקט לאחד האמצעים החשובים שמשדרג את החדר בתקציב נמוך יחסית.

נכון לכתיבת שורות אלה, התקנת פרקט אפשרית במרחב מוגן ומאושרת על ידי פיקוד העורף אם כי תמיד צריך להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות שמתעדכנות מעת לעת (קישור בסוף המדריך).

התקנת מזגן

מזגן הוא תנאי הכרחי לכל משרד. על פי פיקוד העורף, ניתן להתקין מזגן מפוצל (לא מזגן חלון) על פי התקן המאושר.

ההתקנה חייבת להתבצע לפי הדרישות ולכלול איטום של הצנרת המחברת בין היחידה הפנימית לחיצונית.

על מנת לחבר בין היחידות הפנימית והחיצונית, נשתמש בקידוח יהלום בקוטר שני צול ובמקרים מסוימים גם 4 צול.

תאורה

לתאורה תרומה גדולה על האווירה בחדר ועל היכולת שלכם לעבוד באופן יעיל. יש לבחור את גופי התאורה כך שיפזרו די אור שיאפשר לכם לעבוד באופן נוח.

בניגוד לשאר חלקי הבית, במשרד נהוג להשתמש בתאורה קרה (בהירה) שמדמה אור יום ולא תאורה צהובה אם כי אפשר בהחלט לשלב בין שני הגוונים.

צבעים

הצבעים שתבחרו יכולים לקבוע את הטון ואת האווירה ובשילוב שאר הצעדים, ניתן להפוך את החדר הקריר והלא ידידותי, לסביבה חמה ומלאת השראה.

באופן כללי מומלץ לצבוע את הממד בצבעים בהירים כמו לבן תוך שילוב צבעוניות באופן מבוקר.

לדוגמה, קיר בצבע כתום או ירוק עז יכול לתת את הטאצ' הדרוש לאווירה המושלמת לעבודה.

בחירת הצבעים מקבלת משמעות מיוחדת לאור מחקרים שנערכו בשנים האחרונות שמצאו קשר הדוק בין מצב הרוח והפריון בעבודה לבין הצבעים במשרד.

לאבזר את החדר

שימוש בלוח שעם

הצעד האחרון בהפיכת המרחב המוגן למשרד מזמין הוא אבזור שלו באלמנטים שיסייעו לכם לעבוד באופן נוח יותר מצד אחד וייצרו אווירה מתאימה וחמימה מצד שני.

תלייה של לוח מחיק ולוח שעם, כיסא משרדי ושולחן נוחים, שימוש בתאורת שולחן ואף הכנסת עציץ אחד או יותר, יגרמו לכם לשכוח שאתם נמצאים בחדר שעד לא מזמן היה האח החורג של הבית…

כתבו תגובה