איך לבצע הובלה של דירה בעשרה צעדים – חלק ראשון

צריכים לעבור דירה ומתלבטים כיצד לעשות זאת? לפניכם שלוש חלופות מרכזיות.

בנוסף, אנו ממליצים לקרוא בעיון את הכתבה המקצועית בנושא הובלות ומעבר דירה

הובלת הדירה באמצעות חברת הובלות.

הובלה חלקית – משמע, היעזרות בחברת ההובלות על מנת להעביר את הפריטים הכבדים והגדולים, ואת הפריטים ה"רגילים" להוביל באופן עצמאי.העלויות של הולת דירה

הובלה עצמאית – בחרתם לבצע את ההובלה בעצמכם וכך לחסוך את עלויות ההובלה והזמן הדרוש על מנת לאתר חברת הובלות איכותית.

המדריך שלפניכם מוקדש לצרכנים מהסוג האחרון, אלה שמעוניינים לבצע הובלה עצמית.

עוד לפני שניגע בצעדים שעליכם ליישם על מנת להעביר את הדירה בעצמכם, צריך להבין שלא כל אחד מסוגל לבצע הובלה. זוהי משימה פיזית שדורשת מאמץ לא מבוטל. כמו כן, ככל שהדירה גדולה יותר וככל שמספר הנפשות בבית עולה, כך יהיה צורך במספר רב יותר של אנשים שייקחו חלק בהובלה. בנוסף, ככל שכמות וגודל התכולה עולים, כך יהיה עליכם לעשות שימוש ברכב גדול יותר. ניתן לשכור רכבים בגדלים שונים ולעיתים אף שכירת נהג משאית על בסיס שעות עבודה.

עשרת הצעדים להובלה עצמית מוצלחת

  1. ציוד מתאים לאריזה ולהובלה

    על מנת לבצע את ההובלה בהצלחה, יהיה עליכם לארגן מבעוד מועד את הכלים שיעזרו לכם לשנע את התכולה באופן בטוח מצד אחד, ומצד שני לארגן חומרי אריזה שיגנו וישמרו על הציוד והרהיטים במהלך ההובלה כך שכל הפריטים יגיעו בשלום.

להלן רשימה של הכלים והחומרים שתזדקקו להם:

  • קרטונים וארגזים
  • עגלת דולי / עגלת מובילים – על מנת להוביל קרטונים וארגזים בבטחה וביעילות כך שמירב עומסי המשקל ישונעו בקלות (יחסית כמובן).
  • נייר אריזה – ניתן להשתמש גם בנייר משי אך הוא יקר מאוד ואנו לא מוצאים הצדקה לשימוש בנייר כה יקר.
  • ניילון נצמד.
  • טוש עבה – לסימון תכולת הקרטונים.
  • שקיות אריזה.
  • סרטי הדבקה – לאיטום הקרטונים.
  • שקיות פצפץ – לעטיפה של רהיטים ופריטים עדינים ושבירים.
  • רצועות וחבלים – על מנת שתהיו מסוגלים לקשור ולאבטח את תכולת הבית בעת ההובלה.

ניתן להשיג את הציוד המוזכר בשתי דרכים מרכזיות. אם תכולת ביתכם נמוכה, תוכלו למצוא קרטונים בבתי עסק שונים. קחו בחשבון שתהליך זה גוזל זמן ואתם יכולים בקלות להזמין ציוד וקרטונים למעבר דירה באינטרנט. רכישת חומרי אריזה וקרטונים באחת מהחנויות שמתמחות בכך הכרחית לפי דעתנו במיוחד כשמדובר בתכולה של יותר משני אנשים בדירה. כמו כן אתם מקבלים ציוד ופתרונות אריזה שמתאימים לכל צורך ולכל גודל.

  1. הכנת רכב מתאים להובלה של תכולת הדירה

אחד הדברים ההכרחיים בהובלה עצמית הוא היכולת לארגן רכב הובלות מתאים. על מנת לבחור ברכב המתאים למשימה ובעלויות סבירות ומשתלמות, עליכם לשאול שתי שאלות:

  • מה המרחק בין שני הבתים? אם המרחק קצר, יתכן מאוד שתוכלו להסתדר עם רכב קטן ולבצע מספר נסיעות.
  • כמות הציוד שיש להוביל – ככל שכמות הציוד והרהיטים שאתם מובילים גדולה יותר, כך תזדקקו לרכב גדול יותר.

השאלות הללו דיי סובייקטיביות ולכן ננסה לחלק את התשובות והפעולות שיש לנקוט, בסולם ערכים מ-1 (הובלה פשוטה של מעט חפצים כאשר המרחק בין הבתים קטן) ועד-10 (שמייצג מרחק רב בין הבתים וכמות גדולה של ציוד ורהיטים).

אם לאחר שאלת שתי השאלות שמצויות מעלה אתם נמצאים בדרגה 1 או קרובים לכך, אתם יכולים להסתדר עם הרכב הפרטי שלכם. ככל שאתם מתקרבים לדרגה 10, תזדקקו לרכב גדול יותר, לדוגמה, טנדר או משאית.

אם אתם מעוניינים לבצע הובלה עצמית אבל עדיין שואלים את עצמכם כיצד תשיגו טנדר או משאית, התשובה לכך פשוטה מאוד. כיום ניתן לשכור טנדר או משאית שישמשו אתכם להובלה, במחירים תחרותיים. יתרה מכך, ישנן חברות שכל תכליתן הוא להשכיר לכם טנדר או משאית להובלה עצמית לרבות ציוד קשירה. אם אתם צריכים משאית ואין לכם רישיון, ניתן לשכור בחברות הללו נהג על פי תעריף שעתי ולעיתים אף מוביל בשכר דומה.

כמובן שלפני שתשכירו רכב להובלה, חשוב מאוד לבדוק אם לחברים או מכרים יש רכב גדול שיכול לשמש אתכם וכך לחסוך את עלויות השכירות.

נקודה נוספת למחשבה היא יכולתכם לשלב הובלה עצמית עם הובלה של פריטים בודדים על ידי חברת הובלות דירה. כלומר, ביצוע ההובלה יהיה באחריותכם פרט להובלת חפצים כבדים או גדולים במיוחד – כדוגמת מקרר או ארונות, אותם תשנע חברת ההובלות.

מומלץ לקרוא:

כתבו תגובה