איך צובעים עץ – חלק ראשון

מעוניינים לצבוע משקוף, דלת או פריט ריהוט עשוי מעץ ולא יודעים מהיכן להתחיל? הגעתם למקום הנכון. בדקות הבאות נלמד אתכם כיצד לצבוע עץ בצורה נכונה כך שתקבלו גימור מרשים וצבע בגוון החדש שבחרתם.

תהליך צביעת העץ פשוטה באופן יחסי ובעזרת הכלים המתאימים, אתם יכולים לשוות מראה חדש לכל פריט עשוי עץ שתבחרו – החל ממשקוף, דרך דלת ועד לריהוט עשוי עץ שאתם מעוניינים לחדש.

במדריך זה בחרנו להדגים צביעה וחידוש של רהיט אך ברור שהצעדים שלפניכם תקפים גם בצביעה של משקוף או דלת.

*הערה – אם אתם צובעים דלת, נסו לפרק אותה תרם הצביעה. הדבר יקל עליכם את המלאכה.

הכלים הדרושים:צביעת עץ בצורה נכונה

  • ניילון או קרטון לכיסוי הרצפה
  • כפפות
  • מסיכה (לא חייב)
  • נייר לטש עדין
  • מברשת איכותית לצביעת עץ
  • רולר איכותי שמתאים לצבעי עץ
  • צבע יסוד
  • צבע בגוון שבחרתם
  • שפכטל עץ
  • מרית (שפכטל) צרה

חלק ראשון – הכנות לצביעת עץ

ההכנות יכולות לדרוש יותר זמן מהצביעה עצמה אך הן הכרחיות להצלחת התהליך וכמו שנפרט בהמשך, הן יכולות לעשות את ההבדל שבין עבודה חובבנית לעבודה מקצועית. לכן, הקפידו על שלבי ההכנה ואל "תקצרו פינות".

הכנת אזור העבודה

לפני התחלת הפרויקט, עלינו להכין את אזור העבודה. פנו לכם מקום שתוכלו לעבוד בו בחופשיות. פרשו ניילון, קרטון או בד שאינכם צריכים, על הרצפה במטרה למנוע לכלוך של צבע ואבק על הרצפה. פתחו חלונות על מנת שאזור העבודה יהיה מאוורר כיאות. לבשו כפפות ואם אתם מעוניינים וצריכים אז גם מסיכת צבע.

הכנת משטח העץ לצביעה

הכנת משטח העץ לצביעה, הכרחית להצלחת התהליך ויכולה להיות ההבדל בין עבודה חובבנית לעבודה מקצועית.

ראשית, עליכם לפרק את כל האביזרים שמחוברים לעץ. לדוגמה, ידיות, ברגים, מסילות וכדומה.

לאחר מכן, נבצע תיקונים בעץ. אם ישנם פיצוצים או שברים, נשתמש בשפכטל עץ ונמרח אותו בעזרת המרית, האופן כזה שהחור יתמלא ויוחלק.

המתינו לייבוש שפכטל העץ ולאחר מכן שייפו בעדינות את התיקון שביצעתם כך שנקבל מראה חלק והתיקון "יוטמע" בתוך העץ. אם התיקון לש ישויף כהלכה, הוא יבלוט בגמר העבודה ויפגע במראה הרהיט.

על מנת לשפר את יכולת ההצמדות של הצבע לעץ, בעיקר כאשר קיימת שכבת לכה על העץ, עליכם לשייף קלות את משטח העץ בעזרת נייר לטש. צעד זה יבטיח שלצבע היסוד יהיה שטח פנים מספק שיוכל להיצמד אליו.

*הערה – יש לשייף את העץ בקלות ובכיוון הסיבים (קווים) של העץ.

ניקוי המשטח

עלינו להסיר שאריות אבק ולכלוך שנוצרו בשלבים הקודמים של העבודה שאם לא נעשה כן הצבע לא ידבק ונקבל משטח מחוספס, שיאנו נעים למגע ואינו יפה.

קחו מטלית נקייה ונקו היטב את משטח העבודה. אמו כן וודאו שאתם מנקים את סביבת העבודה מאחר וכל משב קל של רוח יכול להעיף אבק על העץ שאנו עומדים לצבוע. ניתן להיעזר בשואב אבק. בנוסף, ניתן להרטיב מעט את מטלית הבד על מנת להקל את מלאכת ניקוי העץ.

מומלץ לקרוא את החלק השני במדריך לצביעת עץ

כתבו תגובה