איך צובעים קיר?

צביעת קיר יכולה להיות משימה פשוטה מאוד אך באותה מידה היא יכולה להיות מסובכת. ההבדל הקיצוני הזה תלוי במספר גורמים אותם יהיה עליכם לאבחן כך שתוכלו להגיע למסקנה האם אתם יכולים לצבוע את הקיר בעצמכם או שמא אתם צריכים עזרה של צבעי.

הגורמים המשפיעים על הקושי שבצביעת קיר מורכבים מגורמים אישיים וגורמים שנובעים ממצב הקיר:בחירת צבעים לצביעת הדירה

  • מהו הרקע הטכני שלכם – האם אתם מאופיינים ב"ידיים טובות" ויש לכם גישה חיובית לתיקון וביצוע עבודות מעין אלה? לאנשים עם גישה טכנית יש בהחלט יתרון בנקודה זו.
  • כוח פיזי – לעיתים – בעיקר כאשר מצב הקירות רעוע, יהיה צורך בכוח פיזי לצורך שיוף הקירות.
  • מהו מצב הקיר – האם הקיר מתקלף ודורש תיקון מקצועי או שמא מדובר רק בחור קטן של מסמר שהוסר בעבר?
  • סוג העבודה – עבודות צבע דקורטיביות מחייבות לעתים קרובות שכירה של בעל מקצוע.

אם לאחר סקירת המצב, הגעתם למסקנה שיש לכם את היכולות לצבוע את הקיר בעצמכם, מדריך זה יוכל לעזור לכם להגיע לתוצאות הרצויות.

צביעת קיר

שלב ראשון – הכנה החדר לצביעה

ההכנות לצביעה יכולות לקחת זמן ממושך אך הן יבטיחו הצלחה במשימה וימנעו פגיעה ונזקים בחדר ובחפציו.

לפני שנכין את הקיר לצביעה, נצטרך להכין את החדר שצובעים. הכנת החדר נועדה למנוע פגיעה ולכלוך של רהיטים וחפצים שונים. אם ניתן, פנו את החדר כך שתוכלו לעבוד בחופשיות, להסיר דאגות אודות רהיטים שיכולים להתלכלך או להיפגע, ולעיתים קרובות, צעד זה יאפשר לכם גם לחסוך זמן.

אם אין באפשרותכם לפנות את כל תכולת החדר, נסו לרכז את הרהיטים במרכז החדר או בנקודה רחוקה ככל שניתן מהקיר שצובעים. עטפו את הפריטים שנשארו באמצעות ניילון. שימו לב! אם צביעת הקיר כוללת תיקונים, יהיה עליכם לתת דגש רב בעטיפת הרהיטים והפריטים כך שאבק לא יגיע אליהם.

אם מותקן בחדר פרקט, עטפו גם אותו בניילון שיחוזק באמצעות נייר דבק עבה. במידה וישנה רצפה רגילה, ניתן לפרוס קרטון או להחזיק בהישג יד מטלית לכה באמצעותה תוכלו לנקות את הרצפה אם תתלכלך.

במקרים שצבע הקיר שבחרתם שונה מצבע התקרה או מהקירות האחרים, ניתן להשתמש בנייר דבק (מסקינגטייפ נייר) כדי לתחום את האזור הנצבע כך שחלקים אחרים בחדר לא יתלכלכו.

שלב שני – הכנת הקיר לצביעה

לאחר שהכנו את החדר, ניתן להתחיל ולעבוד על הקיר.

אם ישנם שקעי חשמל ו/או טלפון, עטפו אותם בנייר מסקינגטייפ. במידה ואתם מיומנים בהסרת שקעים, במקום לעטוף את השקעים, תוכלו פשוט להסירם. זכרו להוריד את המפסקים בארון חשמל ולעבוד על פי כללי הבטיחות. חלונות ומשקופים, יש לעטוף בצורה דומה.

הסירו מסמרים או ברגים שאינכם מעוניינים בהם עוד, קלפו שכבות צבע רופפות, מלאו והחליקו בעזרת שפכטל אמריקאי או חומרים אחרים כדוגמת "קלאסימו" את התיקונים. ככל שהתיקונים רציניים יותר כך יהיה עליכם להפעיל מיומנות רבה יותר והקושי של העבודה ילך ויגדל.

לאחר שהתיקונים התייבשו, בדקו האם יש צורך בשכבה נוספת של חומר מילוי. לעיתים קרובות – בעיקר כאשר מדובר בחורים עמוקים, חומר המילוי נוטה להיכנס אל תוך הקיר ולכן דרושה שכבה נוספת (ולעיתים אף יותר).

לאחר שוידאתם שאין צורך במילוי נוסף ולאחר שחומר המילוי התייבש לחלוטין, שייפו את התיקונים בעזרת נייר לטש עדין עד לקבלת מרקם אחיד וחלק.

לאחר שסיימתם, נקו את הקיר משאריות אבק – כך שהצבע יוכל להתחבר לקיר בקלות ועל מנת למנוע קילופים בעתיד. אם אתם משתמשים בסוג צבע שונה ממה שקיים בקיר – לדוגמה, צובעים בצבע אקרילי על גבי צבע שמן, חובה עליכם להשתמש בצבע מקשר כדוגמת בונדרול של טמבור.

שלב שלישי – צביעת הקיר

הגענו לשלב הסופי – צביעת הקיר. ניתן לצבוע את הקיר בעזרת רולר ו/או מברשת. אנו ממליצים לצבוע את הקיר בעזרת רולר ואת הפינות והמקומות אליהן הרולר לא הגיע, צבעו בעזרת מברשת.

הצביעה ברולר פשוטה מאוד – טבלו בעדינות את הרולר בצבע, הסירו צבע עודף והחלו לגלול את הרולר על גבי הקיר. חזרו על הפעולה פעמיים תוך ווידוא שאינכם מורחים יותר מדי צבע. ניתן לעשות זאת על ידי מריחה של הצבע וכאשר הצבע ברולר נגמר, עוד לפני שטובלים אותו בשנית, חסרו וגלגלו אותו במקומות שכבר צבעתם. הדבר יבטיח מניעה של טפטופים ונזילות.

הרולר אינו מסוגל להגיע לפינות ולמקומות צרים. לכן יש להיעזר במברשת ולצבוע את החלקים הללו בזהירות תוך הימנעות מיצירת נזילות וטפטופים של צבע.

לאחר יישום של שתי שכבות תוכלו לראות את התוצאות המיוחלות.

*הערה: יש לוודא שאתם עובדים בחדר מאוורר היטב.

כתבו תגובה