איך לבצע הובלה של דירה בעשרה צעדים – חלק שני

לפניכם הכתבה השנייה בסדרת המדריכים להובלה עצמית. אם לא קראתם את החלק הראשון של המדריך להובלה עצמית, אנו ממליצים לכם בחום לבצע זאת.

עד כה עשינו הפרדה בין סוגי הובלה שונים שאתם יכולים לבצע על פי צרכיכם, ודנו לאילו חומרי אריזה אתם זקוקים היכן תשיגו אותם וכיצד תשיגו או תשכרו רכב הובלות מתאים.

בשלב זה, בהנחה שקראתם את החלק הראשון,  נמשיך בשמונת הצעדים הנותרים שיכינו אתכם להובלת ביתכם.

למעוניינים להרחיב את הידע בנושא מעבר דירה, אנו ממליצים על המאמר הבא.

  1. אריזת הדירה

    לאחר שהשגנו או רכשנו חומרי אריזה וקרטונים, יש להתחיל במלאכת האריזה. בשלב זה מתעוררות שאלות רבות. מה להתחיל לארוז, מתי ואיך למיין את החפצים והציוד.חיסכון באריזת דירה לפני מעבר

התשובות לכך פשוטות:

  • חודשיים לפני המעבר בצעו סריקה ותכנון של האריזה. לפניכם הזדמנות מצוינת להיפטר מציוד שאינכם זקוקים לו כגון צעצועים בגדים ועוד. אנו ממליצים לתרום או להעביר את הציוד. אם ברשותכם פריטים יקרים, שקלו למכור אותם באתרי האינטרנט השונים. כך תוכלו להרוויח מעט כסף, הרבה מקום ולחסוך בעלויות ההובלה.
  • התחילו לארוז חפצים ובגדים שאינם בשימוש יומיומי – לדוגמה, שמיכות ובגדי חורף בעונת הקיץ וכדומה.
  • רשמו את תכולת הארגזים בעזרת טוש עבר. מעבר לרשימת פריטים, כתבו לאיזה חדר שייכת התכולה. זו הנקודה להזכיר להפריד בין תכולות החדרים השונות. דבר זה יקל עליכם מאוד את מלאכת הפריקה.
  • השתמשו בניירות אריזה על מנת לרפד את הקרטונים – במיוחד אם הם לא חדשים.
  • פזרו את משקל החפצים כך שקרטונים קטנים יכילו פריטים כבדים כגון ספרים וקרטונים גדולים יכילו פריטים קלים יותר כגון בגדים.
  • היעזרו במגבות ושמיכות על מנת לרפד קרטונים שמכילים מוצרים שבירים.
  • נסו לחסל מלאי לפני המעבר – מזון קפוא ורטוב וכל מוצר שיש קושי להובילו, נסו לתכנן ולצרוך אותם עוד לפני ההובלה.

אני ממליץ לקרוא את רשימת הטיפים לאריזה נכונה.

  1. הכנת הדירה אליה עוברים ותיקונים בדירה שעוזבים

    צעד זה, כמו שלבים נוספים, רלבנטי גם במצב של הובלה רגילה אך למרות זאת כתבתי אותו במאמר זה מאחר וביצועו בעיתוי המתאים יקל עליכם את המעבר.

לפני שתעבירו את החפצים, נקו את הדירה החדשה. כמו כן, אם הדירה שאתם מתגוררים ניזוקה, תקנו אותה ושקלו לצבוע את הדירה ו/או לרסס אותה. בסיום, צלמו את מצבה טרם עזיבתכם. כמו כן וודאו העברה תקינה של חשבונות המים, גז חשמל ושינוי הכתובת.

  1. פירוק הרהיטים

    על מנת להוביל ארונות, מיטות ושידות, לעיתים קרובות יש צורך לפרקם. הפירוק אינו מסובך בדרך כלל וכל מי שיש לו "ידיים טכניות" מסוגל לבצע זאת. פירוק הרהיטים בצורה עצמאית הוא תנאי לביצוע הובלה עצמית מוצלחת אבל גם אם אין באפשרותכם לפרק ולהרכיב רהיטים, באפשרותכם לשכור "הנדימן" או חברת הובלות לביצוע משימה זו.

נקודות חשובות שצריכים לתת להן את הדעת:

  • תכנון נאות – כך שתוכלו לפרק את הפריט מבלי להזיק לו מצד אחד ומצד שני, לזכור כיצד פרקתם את הרהיט על מנת שתדעו כיצד להחזירו. טיפ מקורי – השתמשו בטלפון הסלולארי על מנת לצלם תמונות של לפני הפירוק ותוך כדי הפירוק. תמונות אלה עשויות לעזור לכם להרכיב את הריהוט במהירות וביעילות.
  • בטיחות – שמרו על כללי בטיחות והיעזרו באדם נוסף.
  • שמירה על הברגים במקום אחד. לדוגמה, אני נוהג לחזק ברגים למקומם (לאחר הפירוק של דלת הארון לדוגמה) וכך אני יודע לאן כל בורג שייך. ניתן להיעזר בסרט הדבקה ושקיות על מנת לחבר את הברגים לרהיט ממנו פורקו.

מומלץ לקרוא את החלק השלישי במדריך להובלות דירה

כתבו תגובה