ניהול וועד בית – עשו זאת בעצמכם

ניהול וועד בית שינה בעשורים האחרונים את פניו וקיבל אופי ותפקידים שונים שבעבר היו נחלתם של שכבה מצומצמת של אוכלוסייה בעלת אמצעים.

מספר הידיעות אודות בעיות שמתעוררות חדשות לבקרים בהתנהלות של דיירים אל מול ועד הבית או מול חברות אחזקות מבנים הולכות ומתרבות ועושה רושם שהן ימשיכו להתרבות מאחר ואין פתרון כולל הנראה באופק. לכן, המשמעות של מעורבות הדיירים גבוהה מאוד גם במקרה שהבניין מנוהל על ידי חברת אחזקות.

הפתרון – ניהול עצמאי של ועד הבית

לצערנו, אחת המסקנות המתבקשות מן המצב החדש שנוצר, היא התנהלות בעייתית של חלק מחברות הניהול. לפי דעתי, הפתרון למצב בעייתי מעין זה טמונה בהתנהלות נכונה של דיירי הבניין.ניהול ואחזקת מבנים

מתי ניתן לנהל את ועד הבית באופן עצמאי

נקדים ונאמר שלא בכל מקרה מומלץ לקחת את ניהול הבניין תחת חסותכם. אם בעבר, היה מקובל ודי פשוט להתנדב ונהל את ועד הבית,  כיום עם התרבות המגדלים והשירותים הניתנים לדיירים, יש צורך במקרים רבים ביד מקצועית שמסוגלת לנהל תחומים רבים ומגוונים – החל מחברות ניקיון וגינון דרך חברות לטיפול במעליות ועד לשיפוצים ואחזקת מערכות שאיבת מים והתקנים לגילוי וטיפול באש. חשוב להבין שלפני שתשקלו לנהל את ועד הבית מומלץ לקחת בחשבון את כמות השעות שיהיה עליכם להשקיע כמו גם היכולות המקצועיות והניהוליות שלכם. לעיתים קרובות יהיה כדאי ומשתלם יותר לשכור את שירותיה של חברת אחזקות מומלצת.

*הערה – לעיתים קרובות בעת רכישת בית חדש, אתם מגלים שהקבלן שכר את שירותיה של חברת אחזקת מבנים למספר שנים. לעיתים קרובות ובתלות בחוזה שנחתם, יהיה קושי רב להחליף את חברת הניהול. הכתבה שפורסמה באתר Ynet יכולה לתת לכם כלים להתמודדות עם הבעיה.

אם הבניין בו אתם גרים אינו משתייך לקטגוריה שתוארה בפסקה הקודמת, אתם בהחלט יכולים לנהל את ועד הבית בהצלחה ולחסוך אלפי שקלים בשנה.

איך מנהלים את ועד הבית בצורה מקצועית

כיום ניתן למצוא חומרי הדרכה רבים אודות תפקידי ועד הבית והמלצות לדרכי ניהול. בסוף מדריך זה תוכלו למצוא מספר קישורים שיעזרו לכם להתחיל ולנהל את ועד הבית הצורה מקצועית.

אנו מאמינים שבמיוחד במקרים של חברות אחזקה וניהול ועד בית ידע הוא כוח. בעזרת הידע שבאפשרותכם לרכוש בקלות, תוכלו להגיע למסקנה האם כדאי לכם לנהל את הבניין בעצמכם או שמא עדיף ורצוי לשכור חברת אחזקות. אם בחרתם לנהל את ועד הבית בעצמכם, הקדישו מספר שעות וקראו את החומר המצורף, שיקנה לכם כלים מתאימים ויעשה לכם סדר בעולם אחזקות המבנים.

לעומת זאת, אם בחרתם לשכור חברת אחזקות, עליכם להישאר מעורבים ולמנות נציגות שתעבוד ותבקר את חברת האחזקות. כמו כן, אם ברצונכם לבחור בחברת ניהול איכותית ולשמור על זכויותיכם, עליכם ללמוד את החוקים המשפטיים אודות ניסוח החוזה ותחנות היציאה ממנו.

אנו מאמינים שבחירה נכונה של חברת ניהול, תמנע כאבי ראש ודאגות בעתיד. לכן השקיעו מאמץ, בדקו היטב את החוזה עם עורך דין, בקשו המלצות ובדקו חוות דעת ומצב של בניינים המצויים תחת ניהול חברת האחזקות שמועמדת לניהול הבניין שלכם. בררו מה בדיוק אתם מקבלים, באיזו תדירות ועגנו פרטים אלה בחוזה.

קישורים חיוניים:

כתבו תגובה