איך תדעו כמה עולה לצבוע דירה?

צביעת דירה היא אחת מהפעולות בעלת ההשפעה הגדולה ביותר על עיצוב הבית והאווירה שרוצים להקנות לו. יחד עם זאת, ביחס כמעט לכל פעולת עיצוב אחרת, צביעת הדירה נחשבת לפעולה הזולה ביותר ולעיתים גם הקלה ביותר לביצוע – דבר שיוצר ביקוש רחב בשני מישורים:

  1. צביעה עצמית של דירה – צרכנים רבים, בעיקר בעלי יכולות טכניות וזמן, רוכשים כמות צבע שהולכת וגדלה משנה לשנה. בנוסף, יצרניות וספקיות הצבעים בישראל, מתוך רצון להגביר את מעורבות הצרכן, יוצרות מדריכים רבים (בעיקר ברשת האינטרנט, חלקם מצולמים) המלמדים כיצד לבצע עבודות צבע מיוחדות.
  2. צבעים מקצועיים – מהצד השני, הולך וגדל הביקוש לצבעים מקצועיים. דבר זה בא לידי ביטוי בעיקר כאשר עבודת הצבע מורכבת יותר או כאשר לצרכן אין את היכולות או הזמן להגיע לתוצאות הרצויות בצביעת ביתו. לכן במקרה זה, העדיפות תהיה לשכור את שירותיו של צבעי.

מדריך זה מתייחס לחלק השני – לצביעת דירה על ידי צבעי מקצועי.

כאשר מחפשים צבעי לצביעת הבית אנו מעוניינים לבדוק שני מאפיינים: הראשון הוא איכות העבודה והמקצועיות. הדבר השני יהיה בדיקת העלויות.מחיר משתנה

בדרך כלל, הדרך המומלצת לבדיקת מקצועיותו של הצבעי היא לאסוף חוות דעת והמלצות מחברים, שכנים וכמובן רשת האינטרנט. לאחר שתאספו מספר אנשי קשר מומלצים, יהיה עליכם להבדיל בין ההצעות. בשלב זה חשוב לומר שההפרשים בין ההצעות, יכולות להיות של מאות אחוזים ואף יותר. אז איך תדעו כמה עולה לצבוע את דירתכם?

הצעת מחיר לצביעת דירה

המרכיבים של הצעת מחיר לצביעת דירה?

על מנת שנוכל להשוות בין ההצעות השונות שנקבל מצבעים שונים, עלינו להבין ממה מורכבת הערכת המחיר שניתנת לכם לצביעת ביתכם. הבנת המרכיבים לא רק שתיתן לכם את היכולת לדרוש ולקבל עבודה טובה (באמת), היא תגדיל את יכולת המיקוח שלכם אל מול חברות הצביעה ובכך תוכלו לחסוך סכום לא מבוטל. לעיתים קרובות תתקלו במצבים שהצעות זולות לא בהכרח זולות יותר מהצעות אחרות – הכל שאלה של מה אתם מקבלים ובמה אתם מעוניינים.

סוג הצבע – ישנם הרבה מאוד סוגים של צבעים לצורך צביעת בתים. ישנם צבעי סיד, פלסטיים, אקריליים (רחיצים) ממגוון סוגים וחברות ועוד. כשאתם מקבלים הצעת מחיר דרשו לדעת באילו חומרים משתמשים ושל איזו חברה. ככל שתעדיפו מותגים מוכרים (רובם מוכחים) המחיר יעלה (כמו גם האיכות). חשוב לציין בנקודה זו שמגוון הצבעים שהוזכר מסודרים לפי איכותם ואין להשוות תוצאות שמתקבלות בשימוש בצבע אקרילי לאלו המתקבלות בשימוש בצבע פלסטי או סיד הן במרקם והמראה והן בשרידות הצבע וההגנה על הקירות.

מספר שכבות – לרוב מומלץ לצבוע קירות בשתי שכבות. דבר זה יבטיח תוצאות מצוינות ולאורך זמן. קבלני צבע רבים, מציעים "תוצאות יפות" בהצעת המחיר. ברור שלא ניתן להשוות הצעת מחיר לשתי שכבות לעומת הצעת מחיר לשכבה אחת – הן מבחינת כמות החומרים וזמן העבודה כמו גם התוצאות.
**סעיף זה קריטי במיוחד כאשר משנים את צבע הקיר. צביעה בגוון לבן על פני גוון כהה יותר, מחייבת יישום של שתי שכבות.

צביעת תקרה – צביעת תקרה היא מהמשימות הקשות יותר לביצוע והתמחור שלה בהתאם. כדי להשוות בין הצעות המחיר, בדקו האם הצעת המחיר כוללת צביעה של התקרה? ואם כן בכמה שכבות צבע מדובר.

צבע לבן או מגוון – צביעת דירה בצבע לבן זולה יותר ביחס לצביעה בצבע שמגוון על פי קטלוג צבעים. ההפרשים לא גדולים במיוחד אבל קיימים.

דירה מאוכלסת או ריקה – צביעת דירה מאוכלסת מורכבת יותר ביחס לצביעת בית ריק. בדירה מאוכלסת יש צורך להתעסק ברהיטים, יש הגבלות שנובעות מהצורך לגור בבית ועוד. בשורה התחתונה, צביעת דירה מאוכלסת יקרה יותר ביחס לצביעת דירה ריקה.

סידור הבית לפני ואחרי – האם הצבעי מסדר ומכין את הבית לצביעה או שהמשימה מוטלת עליכם? האם הוא מסיים את העבודה חדר אחרי חדר או שכל הבית הופך לאתר בנייה עד סיום הצביעה (נכון בדירות מאוכלסות)? כמו כן איך הבית יראה אחרי הצביעה, האם הצבעי אחראי על סידורו וניקיונו (באופן שטחי לפחות)?

בסופו של תהליך, בחרו בהצעה המשתלמת ביותר ולאו דווקא הזולה ביותר. מחובתכם לשאול את השאלות הנכונות על מנת להבין את ההבדלים שבין הצעות המחיר השונות ולהציב את דרישותיכם כך שתהיו מרוצים בסיום העבודה. אני בטוח שתאום ציפיות והגדרת המשימה הכרחי לשביעות רצון של כל הצדדים ויביא לעיתים קרובות גם לחיסכון בעלויות. בהצלחה!

כתבו תגובה