איך צובעים עץ – חלק שני

הגעתם לחלק השני במדריך לצביעת עץ. על מנת להמשיך ולהפיק את המרב ממדריך זה, אנו ממליצים בחום לקרוא את החלק הראשון בסדרה שעוסק בהכנת אזור העבודה והכנת משטח העץ.

הכנת אזור העבודה והעץ קריטיים להצלחת התהליך ולכן אין לוותר עליהם בשום פנים.

צביעת העץ

צביעה בצבע יסוד

לאחר שהכנו את משטח העץ לצביעה, הגיע הזמן להתחיל ולראות תוצאות. בשביל זה אנחנו פה לא?

נתחיל בצביעה של שכבת יסוד. צביעה בשכבה יסוד מותנית בסוג הצבע הקיים. כלומר, אם אנו צובעים בסוג צבע זהה לזה שקיים לפני הצביעה שלנו, ואם לא היתה שכבת לכה על הרהיט, ניתן יהיה לוותר על שכבת היסוד. אם יש לכם ספק, צבעו את העץ בעזרת צבע יסוד. בכל אופן, צבע היסוד יעזור לכם לשמור עת העץ לאורך זמן ויבטיח את הצמדות הצבע החדש לעץ (מניעת קילופים וכיוצא בזה).

צבע היסוד ייושם בעזרת מברשת ורולר בצורה אחידה. זה המקום לציין שהמברשת נועדה לצבוע מקומות שהרולר לא מגיע אליהם. הימנעו משימוש ביותר מדי צבע ואל תשאפו להגיע למראה אחיד. זהו צבע יסוד ומשמש רק להכנת העץ לצבע שבחרנו.

שיוף צבע היסוד

לאחר ששכבת היסוד התייבשה לחלוטין, יש להשתמש בנייר לטש עדין ולשייף את העץ בעדינות ובכיוון הסיבים על מנת ליצור מראה חלק ונעים למגע. אל תשכחו להסיר שאריות אבק בעזרת מטלית לאחר שסיימתם את השיוף.

צביעת העץ – שכבה ראשונה

התחילו לצבוע את העץ בעזרת מברשת ולאחר מכן השתמשו ברולר לכיסוי רחב יותר וליצירת גימור חלק יותר. הקפידו לעבור מספר פעמים עם הרולר על מנת למנוע טקסטורות.

הניחו לצבע להתייבש לגמרי ואז שייפו בעזרת נייר לטש עדין מאוד. צעד זה יביא למראה ומגע חלקים ונעימים. נקו את העץ משאריות אבק.

צביעת העץ – שכבה שנייה

בשלב זה נמרח את השכבה השנייה של הצבע על גבי העץ בדומה לשכבה הראשונה. הימנעו משימוש מוגזם בצבע שעלול להביא לטפטופים וסימנים לא רצויים על גבי העץ.

גימור והגנה – מריחת שכבת לכה

שלב זה אופציונאלי אך לא חובה ליישמו. אם אתם מעוניינים לשמר את העבודה ולהגן עליה כמו גם לשמור על העץ מפני מים ומפגעים אחרים, באפשרותכם להשתמש בשכבת לכה.

הרכבת החלקים שהוסרו בתחילת העבודה

זה הזמן להרכיב בחזרה ידיות, מסלולים וכל חלק אחר שפרקתם מן המשטח שנצבע. הרכיבו והחזירו את הרהיט למקומו.

כל הכבוד! סיימתם את העבודה והצלחתם להקנות לרהיט מראה חדש.

טיפים נוספים

  • הליטוש יתבצע בכיוון סיבי העץ.
  • ליטוש עדין של העץ בעזרת נייר לטש עדין מאוד יבטיח מראה חלק ומשטח נעים למגע.
  • ניתן לשייף קלות את העץ בסיום העבודה בעזרת נייר לטש גס יותר, על מנת להקנות לו מראה עתיק. אם אתם מבצעים צעד זה, הימנעו משימוש בלכה.
  • הקפידו על זמני ייבוש בין השכבות. כמו כן הקדישו את מלוא תשומת הלב לכל שלב בתהליך. זכרו שאי הצלחה של אפילו צעד אחד, תפגום בצורה משמעותית בעבודה ובתוצאותיה.
  • במשטחי עץ מסוימים, ניתן להשתמש בספריי צבע.

כתבו תגובה