איך בונים קיר גבס – חלק שני

עד כה עסקנו בשאלות אילו סוגי גבס קיימים, לאילו כלים וחומרים תזדקקו על מנת לבנות קיר גבס ואילו עבודות גבס מצריכות התערבות מקצועית.
אם עדיין לא קראתם את החלק הראשון של המדריך לבניית קיר גבס, אנו ממליצים לכם לעשות זאת בחום מאחר וחלק זה כולל שלבים הכרחיים שצריך להכיר לפני שניגשים לבנייה של קיר גבס.
בניית קיר גבס – שלב אחרי שלב

  1. תכנון
    ראשית, יש לתכנן את העבודה ולהכיר את השטח – האם ישנן נקודות חשמל, גז או מים. אם כן האם ניתן לקדוח ברצפה או בקירות הללו או שניתן להעביר נקודות אלה בבטחה.כלים אפשריים לעבודות גבס
    יש למדוד את הגודל של הקיר הרצוי כך שנדע בדיוק כמה חומרים לרכוש.
  2. התקנת המסלולים
    לאחר שתכננו את קיר הגבס אותו אנו עומדים לבנות ולאחר שרכשנו את החומרים הדרושים, נתחיל בבניית הקיר. השלב הראשוני יהיה מדידה של אורך ורוחב הקיר ובהתאם למידות אלה, נרכיב המסלולים. נמדוד את המסלולים בעזרת מטר ונחתוך אותם באמצעות מספרי הפח. המסלולים יוברגו לרצפה ולקירות התומכים באמצעות דיבלים וברגים.
  3. הרכבת הניצבים
    לאחר שסיימנו להתקין את המסלולים, נצטרך להמשיך בבניית השלד שישמש להתקנת לוחות הגבס. על מנת לעשות כן, נתקין את הניצבים – כך שיעמדו כמקבילים אחד לשני. בדומה למסלולים בסעיף הקודם, גם כאן נשתמש במטר ובמספרי פח על מנת למדוד ולחתוך את הניצבים לגודל הרצוי. התקנת הניצבים למסלולים תעשה בעזרת ברגים קודחים. כמו כן יש לוודא שמסגרת השלד מפולסת כהלכה. המרחק בין הניצבים יהיה 40 עד 50 ס"מ.
    על מנת ליצור שלד חזק במיוחד, ניתן לחבר את הניצבים בנקודות שונות אחד לשני בעזרת ניצבים נוספים שיחתכו למידות המתאימות.
  4. התקנת לוחות הגבס
    לאחר שבנינו שלד חזק, ניתן להתחיל ולהרכיב את לוחות הגבס. הרכבת לוחות הגבס אינה מסובכת אך בדומה לבניית השלד, דורשת הקפדה. מומלץ להיעזר באדם נוסף.
    מדדו את גודל הלוח הרצוי והשתמשו בסרגל על מנת לחתוך אותו למידות המתאימות. הניחו את הלוח על פני השלד שבניתן וחברו אותו באמצעות ברגי גבס שיוברגו ללוח הגבס ויחברו אותו לשלד במספר רב של נקודות לדוגמה כל 20-30 ס"מ.
    חברו פלטה אחרי פלטה עד שתגיעו לכיסוי מלא של הקיר. הקפידו על הצמדה של הלוחות האחת לשנייה מצד אחד ולקירות, לתקרה ולרצפה מצד שני. יש לחזור על פעולה זו גם מצדו השני של הקיר לא לפני שפרשתם את צמר הסלעים להגברת הבידוד של הקיר.
  5. אטימת הרווחים בעזרת ניירות גבס
    על מנת לאטום את הרווחים שבין הפלטות ובין הפלטות והתקרה/קירות הבית, יש להשתמש בנייר שפכטל. על מנת לבצע שלב זה כהלכה, נמרח שכבה של שפכטל אמריקאי בחיבורים שרוצים לאטום ולאחר מכן נניח את נייר השפכטל. נחזק ונצמיד את הנייר בעדינות בעזרת מלית עד שיתקבל משטח אחיד. אם ישנן פינות בקיר שבנינו, נדביק את פינות הגבס שהכנו מבעוד מועד וחתכנו למידות הרצויות, באופן זהה להדבקת ניירות הגבס.
  6. שיוף הקיר והחלקתו
    וודאו שהשפכטל האמריקאי התייבש והשתמשו בנייר לטש מספר 120 על מנת לשייף בעדינות את שאריות השפכטל על מנת להחליק את הקיר לפני הצביעה.
    צביעת הקיר
    צבעו את הקיר בעזרת צבע אקרילי. אין צורך להשתמש בשכבת יסוד. פשוט יישמו את הצבע הנבחר באמצעות רולר ומברשת.

מזל טוב – בניתם קיר גבס!
* מאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

כתבו תגובה